Вихователь О. ШОКУН
Мета: учити дітей вести діалог на запропоновану тему, правильно будувати речення; продовжувати вчити культури мовленнєвого спілкування, використовувати узагальнювальні слова, збагачувати словник новими формами мовленнєвого етикету в ситуаціях вітання («Привіт», «Вітаю тебе»), прощання («До зустрічі», «На все добре», «Прощавай»), подяки («Я вам дуже вдячний», «Ще раз дякую»), прохання («Будьте ласкаві»); учити дітей розкачувати тісто та вирізувати фігурки за допомогою формочок для випікання, робити різні фігурки; закріпити знання цифр від 1 до 4.
Розвивати мовлення, уяву, уміння складати з частин ціле, окомір, дрібну моторику кистей рук.
Виховувати ввічливу поведінку та бажання працювати акуратно.
Матеріал: телефон, телефонна книга звірят, картинки для гри «Склади ціле», картина «Приємний вечір», набір чайного посуду, солене тісто, качалки, дощечки, формочки, стеки, серветки.
Хід заняття:
(Дошкільнята заходять в групу, вітаються з гостями (вихователями)).
Вихователь. Проходьте дітки, сідайте зручно, будемо починати наше заняття. Погляньте будь-ласка на картину, розгляньте уважно хто на ній зображений? ( Відповіді дітей).
– Як ми можемо сказати одним словом хто вони? (Сім’я).
- Що робить хлопчик? Що робить мама? Що робить дідусь, бабуся?
- Подивіться уважно що стоїть на столі? Який це посуд?
- Як ви думаєте до чого готується сім’я? (До приходу гостей).
- А ви ходили в гості? (Так).
- Чи хочете ви до себе запросити гостей?
- А як можна запрошувати гостей? (Надіслати запрошення, зателефонувати).
Вихователь. Сьогодні ми з вами теж готувалися, прибирали, накривали стіл до приходу гостей, так? (Так).
– Гостей можна запрошувати по-різному, але сьогодні ми будемо запрошувати до нас на гостину лісових звірят по телефону. Подивіться будь-ласка, тут у мене є телефонна книга з номерами телефонів звірят.
– Дітки, а які ви будете говорити лісовим гостям ввічливі слова, щоб запросити до нас на гостину. (Добрий день!, Приходь будь-ласка!, Ми тебе дуже просимо!).
– Так молодці! А зараз подивимося який потрібно набрати номер щоб додзвонитися до зайчика та запросити до нас на гостину. Отже, давайте запросимо першого зайчика. Машенька, допоможи мені будь-ласка, подивись та скажи який номер телефону зайчика тут записано. (2-3-1). (Набираю номер).
– Ой дітки, вже чути гудки, зараз зайчик візьме слухавку.
– Добрий день, зайчику! Як у тебе справи? Ми з дітками тебе дуже просимо, будь-ласка, прийди до нас на гостину. Дякую! Ми тебе будемо з радістю чекати! До побачення!
– Дітки, а це хто? (Лисичка). Давайте дізнаємося який у лисички номер телефону, Максимчику ану подивись і скажи номер, який тут написаний. (4-2-3). Дітки, вірно? Який номер телефону у лисички? (4-2-3). Лізонька, ходи сюди, Максим тобі буде диктувати номер, а ти набирай і будеш запрошувати лисичку. (Запрошення лисички).
Ще нам залишилося запросити білочку. Катруся підійти будь-ласка та набери номер білочки та запроси до нас в гості. (Аналогічне запрошення білочки).
Вихователь. Звірят запросили, будемо з нетерпінням чекати на їх прихід!
(Стук у двері).
– Ой, дітки ви чуєте що до нас стукають, я зараз подивлюсь хто це до нас прийшов. (у групу за мотузку затягую санчата, на яких сидять лісові гості).
Лісові звірята. – Добрий день, дітки! (Добрий день!) Дякуємо, що запросили нас до себе в гості.
Вихователь. Проходьте, будь-ласка, ми на вас чекали! (Саджу звірят за стіл. Стіл накритий святковою скатертиною, а на столі чайний сервіз).
- Дітки, а давайте розважимо наших гостей., щоб не сумували.
Фізкультхвилинка.
Так ось ми вітаємось, (махають рукою)
Так ось ми прощаємось, (прощально махають рукою)
Так – ведемо хоровод, (ведуть хоровод)
Веселенько граємо,
Друзів поважаємо, (кладуть руки на плечі тим, хто поряд)
Сварок уникаємо, (погрожують пальчиком)
Вибачатись вміємо, (кладуть долоню на груди і вклоняються)
Як робить це – знаємо! (простягають руки вперед)
Вихователь. Трішки порозважалися, а тепер потрібно пригостити наших гостей.
– А чим можна пригощати гостей? (Відповіді дітей).
- Так, зараз для наших лісових гостей ми будемо з вами робити з тіста печиво.
- Ви наші лісові друзі поспілкуйтесь між собою, адже ви давно бачились, а ми тим часом спечемо вам печиво. Спечемо, дітки? (Так!).
Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога вихователя.
(Діти сідають за столи і приступають до роботи).
Вихователь. Кладемо перед собою тісто, беремо качалку та розкачуємо тісто прямими руками вперед-назад, коли розкачали втискаємо у тісто формочки гострою стороною донизу, а до долоньки тією стороною, там де є захисний бортик, акуратно видаляємо залишки тіста на тарілку. На печиві за допомогою трубочки робимо легеньки натиски, ось так, а тепер ви беріть тісто і качалки і розпочинайте робити печиво. Молодці!
– Катрусю, ходи включимо духову шафу на 180 градусів щоб розігрівалася. (А тим часом збираю на піднос зроблене дітьми печиво і кладемо в духову шафу).
Робота в парі.
Вихователь. – Поки випікається печиво, давайте з вами пограємось в гру. Вам потрібно з геометричних фігур викласти те що зображено на картинці. (Проводжу дидактичну гру «Склади з частин ціле»).
– Андрійку, ходи подивимось, можливо печиво вже готове?
– Так, наше печиво вже спеклося! (Виключаємо піч).
– Ой, а яке воно духм’яне та запашне! (Нюхаємо). Скільки печива ви напекли для наших гостей! Звірятка напевне його вже з нетерпінням чекають. Будь-ласка пригощайтесь! ( Пригощаємо звірят). Дякуємо!