Навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня" №10

ЗВІТ про методичну роботу в дошкільному підрозділі НВК № 10 у 2019-2020 навчальному році

Методична робота у 2019-2020 навчальному році здійснювалась відповідно до Законів України « Про освіту», «Про дошкільну освіту» , Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти, чинних листів МОН, зокрема інструктивно-методичними рекомендаціїями МОН України «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» та освітньої програми НВК №10, яка була схвалена на засіданні педагогічної ради від 02.09.2019 (протокол  № 07 від 30.08.2019)  .

Зміст дошкільної освіти у НВК №10 визначається  Базовим компонентом дошкільної освіти і реалізують за допомогою освітніх та парціальних програм та іншою навчальною літературою, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Перелік навчальної літератури на 2019-2020 навчальний рік був оприлюднений  на сайті закладу на початку навчального року. Забезпечуючи якість освіти з позицій удосконалення її змісту, педагогічний колектив закладу дошкільної освіти, маючи право самостійно визначати, які із чинних комплексних і парціальних програм обирати для повнішої реалізації базового інваріантного та варіативного змісту дошкільної освіти, використовує програми, наведені в таблиці.

Зусилля педагогічного колективу закладу були спрямовані на реалізацію ІІ етапу науково-методичної проблеми «Формування ключових життєвих компетентностей (цінностей) учнів, вихованців, педагогів на засадах кращих традицій європейського громадянського суспільства».

        Здійснення  освітньої роботи з дітьми, а також врахування запитів батьків і громади спрямувало заходи, які проводилися в закладі, на виконання  таких пріоритетних завдань на 2019-2020 навчальний рік:

1.Здоровий спосіб життя та формування позитивного мислення людини як запорука розвитку української нації.

2.Економічна соціалізація дітей як важливий елемент їх життєвого успіху.

Забезпеченість закладу  педагогічними кадрами:

У дошкільному підрозділі  сформовано сталий досвідчений колектив фахівців. На кінець навчального  року у дошкільному підрозділі 33 педагогічні працівники.

Атестація педагогічних працівників у НВК №10 здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерств освіти і науки України від 06.10.2010 №930 (зі змінами), зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за №1255/18550. У НВК №10 згідно наказу від 19.09.2019 року №86 «Про створення атестаційної комісії в НВК №10 у  2019-2020 навчальному році»  була створена атестаційна комісія закладу. Підлягали атестації 8 педагогічних працівників дошкільного підрозділу (6 черговій та 2 позачергово).

Чергова атестація.

БОГАЙЧУК Валентина Василівна,  керівник музичний;

ЛОГАЦЬКА Зоя Іларіонівня ,   вихователь  ;

КАЧНОВА Раїса Іванівна, вихователь  ;

ПЕРЕЦЬ Інна Петрівна,  вихователь  ;

КОВАЛЬ Любов Петрівна, асистент вихователя.

Позачергова атестація

СМОЛЯНСЬКА Алла Петрівна ,  вихователь ;

МИЛТАНОВА Наталія Михайлівна,  вихователь  ;

МАРЦИНЮК Ірина Яківна,  вихователь .

В результаті успішно завершили атестацію 6 педагогічних працівників. За наслідками атестації:

– присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» – 1 педагог;

– присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» – 1 педагог;

– присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – 1 педагог;

– відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» -2 педагоги;

– відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист» -1 педагог.

Кваліфікаційні категорії за наслідками  атестації у дошкільному підрозділі:

Вища кваліфікаційна категорія – 18 (55%);

Перша кваліфікаційна категорія – 3 (9%);

Друга кваліфікаційна категорія – 5  (15%);

Спеціаліст  – 3  (9%);

Категорія відсутня  – 4  (12%).

Тарифні розряди за наслідками  атестації у дошкільному підрозділі:

14 тарифнй розряд – 16 педагогів (49%);

13 тарифнй розряд – 2 педагоги (6%);

12 тарифнй розряд – 7 педагоги  (21%);

11 тарифнй розряд – 6 педагогів  (18%);

10 тарифнй розряд – 2 педагоги(6%);

9 тарифнй розряд – відсутні.

Підвищення кваліфікації  педагогів проходить відповідно до перспективного плану. Так згідно плану –  графіка проходження  підвищення кваліфікації педагогічних  кадрів при  РОІППО  пройшли вихователі  у 2019-2020  році: вихователь-методист Мирослава ЗОЛОТАРЬОВА, вихователі Валентина КОЗАК та , Олена ШОКУН, інструктор з фізкультури  Людмила ГУЛЬЧУК .  Дистанційно у квітні 2020 року прошла курси підвищення кваліфікації при РОІППО асистент вихователя Любов Коваль.

Разом з тим вихователі активно підвищують свій рівень за допомогою вебінарів. Так вихователі  Зоя ЛОГАЦЬКА, Ірина МАРЦИНЮК, усі учителі початкових класів онлайн-курси студії онлайн-освіти Educational Era, сертифікат про успішне завершення проходять онлайн-курси у студії онлайн-освіти Educational Era  та  онлайн-курси студії онлайн-освіти Educational Era, сертифікат . Про успішне завершення  онлайн-курсів педагоги отримали сертифікати, які визнала педагогічна рада згідно Постанови КМУ №800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

Фахівцями Вараського ІРЦ  у приміщенні Вараського інклюзивно-ресурсного центру проведені ряд тренінгових занять для асистентів вихователів закладів дошкільної освіти , керівників , вихователів-методистів. Наші працівники в ході занять почули  про новинки нормативно-правової бази інклюзивного навчання, щодо архітектурної доступності закладів освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування та інші цінні методичні поради.

Педагогічні працівники постійно підвищують свій фаховий рівень шляхом відвідуваньу відкритих переглядів. Вихователь логопедичної групи Раїса КАЧНОВА поділилася своїми практичними напрацюваннями перед колегами закладу, показавши колегам різноманітні прийоми під час фронтального заняття. Вихователь Ірина МАРЦИНЮК запропонувала колегам урок МОНТЕССОРІ у різновіковій групі, де познайомила дітей з корисними копалинами. Вихователь Наталія МИЛТАНОВА розширила знання дітей молодшого віку про родинну оселю.

Протягом 2019-2020 навчального року проходили ряд цікавих методичних заходів з педагогами. У погожі жовтневі дні наші працівники- директор А. САКОВЕЦЬ, вихователь-методист М. ЗОЛОТАРЬОВА, керівник музичний В. НАЙДИЧ та вихователь В. КОЗАК у складі творчої  групи освітян міста Вараш  відвідали заклади загальної середньої та дошкільної освіти міста Чернівці. Під час зустрічей ми мали змогу ознайомитись із системою освіти міста,  безпосередньо відвідали окремі заклади освіти, де освітяни Чернівців поділились з нами своїм досвідом роботи, показали напрацювання щодо організації роботи спеціалізованих закладів освіти, розповіли про організацію харчування освітніх закладів, поділились досвідом підготовки і впровадження міських освітянських програм, організацією інклюзивного навчання тощо.

Незабутні враження справили на нас і відвідування Чернівецького університету, екскурсії  древнім містом. Такі обміни досвідом дозволяють  освітянам як активніше впроваджувати новий  педагогічний досвід, так і давати належну оцінку власної роботи, а головне – рухатись вперед, не стояти на місці, шукаючи нові форми і методи  в освітньому процесі.

Також 28 жовтня 2019 року працівники НВК № 10– практичний психолог Н. МУШИК, асистент вихователя М. ЯКУБИШИНА, асистент вихователя Л. КОВАЛЬ відвідали семінар-тренінг «Безбар’єрне статеве виховання молоді з інвалідністю», який відбувся у місті Рівному   у приміщенні Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки.

У семінарі доповідачами були  голова правління Міжнародної благодійної організації «Німецько-Українська партнерська мережа», практикуюча лікарка-психологиня, авторка курсу лекцій з статевого виховання для дорослих та дітей, спеціалістка з людської сексуальності, членкиня  Асоціації сексологів та сексотерапевтів України, учасниця першої в Україні «Школи статевого виховання». Вона  розкрили дуже важливі питання для сьогодення:

– значення родини в процесі статевого виховання і подальшої самостійності дитини;

–  формування доброзичливих стосунків загалом та між хлопчиками і дівчатками;

Всім учасникам семінару були видані сертифікати. Зустріч була цікавою, змістовною та корисною для роботи.

У дошкільному підрозділі відбувалися змістовні педагогічні години на яких педагоги  вивчили Постанову Кабнету Міністрів України №800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівниківта» та  Лист-роз`яснення МОН від 05.11.2019 «Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників».

            У листопаді 2019  в методичному кабінеті НВК № 10 відбулося  засідання семінару-практикуму для педагогів логопедичних  та інклюзивних груп «Навчаємо говорити правильно». Мета засідання : підвищити рівень теоретичних знань та практичних навиків педагогів спеціальних та інклюзивних груп щодо попередження проблем мовленнєвого характеру та подолання виявлених. Пошук цікавих методів та прийомів у роботі з дітьми для  корекції розвитку. У заході брали участь педагоги  спеціальних та інклюзивних груп № 1, 2, 7, 11, 9. Керівник: учитель-логопед С.ПЕЛЕХ

            Восени  у місті  відбулося заняття міської школи інновацій за темою “Впровадження сучасних педагогічних технологій логіко-математичного розвитку дошкільників в освітній процес”.    Були проведені  майстер-класи: Блоки Дьєнеша, Палички Кюїзенера, Розвиваючі ігри Нікітіних. Вихователь НВК № 10 Людмила МАКУХА презентувала колегам міста роботу з квадратом Воскобовича, який розвиває дрібну моторику, логічне мислення, просторову уяву та багато інших якостей, які необхідно розвивати у дошкільників. Ми гордимося, що   наша вихователь  вже вкотре презентує свою майстерність на рівні міста.

Також у листопаді 2019 року на базі ЗЗСО №2 наші працівники відвідали міський методичний захід «Педагогічний міст» для педагогів дошкільних закладів та шкіл міста на тему «Реалізація принципів наступності та послідовності між дошкільною та початковою освітою». Метою заходу було сприяти інформаційній і методичній  підготовці педагогів до втілення реформаторських ідей Міністерства освіти і науки України,   організувати роботу над розв’язанням  низки  важливих проблем з питань наступності дошкільної та початкової освіти.

У січні 2020 року у дошкільному підрозділі відбувся семінар-практикум для вихователів “Формування здорового способу життя дошкільників у системі взаємодії дорослих і дітей”. 

     Наука про здоровий спосіб життя є дуже важливою та  багатогранною. Тільки емоційно та фізично здоровий педагог може виховати здорове покоління. Робота вихователя пов’язана з постійним і дуже інтенсивним стресом. Тож під час семінару-практикуму педагоги НВК №10 ознайомились із речами, які допоможуть перезавантажитись після напруженої роботи. З цінними порадами познайомила вихователь-методист Мирослава ЗОЛОТАРЬОВА.

     Під час відновлювальних ігор, які провела вихователь Зоя ЛОГАЦЬКА (педагогічна ігротека «Валеологічний марафон»), вихователі емоційно перезавантажились та покращили свій настрій.

     Інструктор з фізкультури Людмила ГУЛЬЧУК провела практичне заняття «Звукова гімнастика – профілактика простудних захворювань» з метою  профілактики простудних

Надзвичайна подія сталася у нашому НВК №10 з 1 вересня – розширив свої кордони у закладі науковий метод Монтессорі . Так з 1 вересня 2019 року запрацювала ще одна група (№9) , яка втілює у життя світлі ідеї педагога із світовим іменем. Педагоги Валентина КОЗАК та Наталія ПОЛУЙКО приклали надзвичайно багато сил для створення спеціально підготовленого середовища , щоб в подальшому втілити принципи Монтессорі методу разом із своїми вихованцями.

            В Монтессорі-класі, який об’єднує дітей від 3-х до 6-ти років, існує певна соціальна гармонія. Малюки різного віку знаходять в середовищі роботу, яка їх цікавить. Відсутність конкуренції і готовність допомогти один одному викликають захоплення. Немає ні заохочень, ні покарань, а все відбувається спонтанно. Розвивальне середовище Монтессорі-класу задовольняє основні потреби дітей в розвитку. Матеріали розташовані на відкритих полицях, доступні і дуже приваблюють дітей. Вправляючись з ними, малюки розвиваються, будують себе. Вони прагнуть брати участь у спільних справах, навчаються з повагою ставитися до роботи інших і діяти в рамках встановлених правил.

У зв’язку з початком карантину та дистанційною роботою педагогів методичні заходи відбувалися онлайн: у закритій групі facebook «НВК10 дошкільний підрозділ» та мережі Skype.

            Так мережі Skype відбулося дві педагогічні ради. У групі  facebook організоване  розроблення вихователями ряд бесід з напрямку соціально-економічного виховання, семінар- «Соціальна та фінансово-економічна освіта дошкільників як складова загальнолюдської культури». Кожен педагог мав змогу познайомитися із порадами та висловити свою думку з приврду економічної освіти дошкільників.

Також було проведено ряд корисних консультацій, які цього року розміщувались на сайті і були у вільному доступі для  усіх педагогів:

– «Поради, як можна цікаво організувати восени діяльність дошкільника» (вихователь-методист Мирослава ЗОЛОТАРЬОВА);

– «Як використовувати відео під час освітнього процесу в закладі дошкільної освіти» (вихователь-методист Мирослава ЗОЛОТАРЬОВА);

– Вчимо дітей орієнтуватися у відчуттях та корегувати свій емоційний стан (вихователь Наталія МИЛТАНОВА);

– Організація розвивального простору для здорової особистості (вихователь Алла СМОЛЯНСЬКА);

– Вивчаємо англійську з користю для здоров’я (вихователь І.МАРЦИНЮК);

– Здоров’язбережувальні технології, або лайфхаки для вихователів шодо відновлення педагогічних сил  (вихователь-методист Мирослава ЗОЛОТАРЬОВА);

– Як навчити дитину берегти час(вихователь Наталія МАСЛЯНКО).

Також на сайті було розміщено ряд консультацій , роз’яснень від МОН та  ЮНІСЕФ щоро роботи з дітьми в умовах карантину

Протягом 2019-2020 навчального року в дошкільному підрозділі   використовувались в роботі  такі інновації:

Інновація Група   Кількість дітей
Метод наукової педагогіки Марії   МОНТЕССОРІ Групи № 3,9,12   47
Розвивальна гра «Квадрат ВОСКОБОВИЧА» Групи № 2,7   23
Розвивальна гра «Геоконт ВОСКОБОВИЧА» Група №2 12
Коректурні таблиці (Н.ГАВРИШ, О. БЕЗСОНОВА) Група № 2,7,1,11 (вихователь І. ГОДУНОК) 52

У  2019-2020 навчальному році була проведена одна   педагогічна рада, яка відповідала річному завданню та  педагогічна рада присвячена атестації педагогічних працівників . Інша тематична педагогічна рада вимагала додаткового вивчення стану, яке не відбулося через дистанційну роботу закладу.

Усі педагогічні працівники дошкільного підрозділу поглиблено працювали над темами:

ПІП Методична тема педагога у 2019-2020 навчальному році
Оксана ТРОЦЬКА Застосування інноваційних дидактичних посібників в мовленнєво-корекційній роботі як інструмент формування комунікативної активності
Інга ВІТКОВСЬКА Формування соціально-фінансової та економічної грамотності дітей дошкільного віку засобами дидактичних розвиваючих ігор в умовах логопедичної групи
Інна ПЕРЕЦЬ   Розвиток  творчих здібностей  у дітей  дошкільного  віку  в процесі використання  інноваційних  технологій
Надія ШИНКАРУК Формування пізнавальної активності у дітей з мовленнєвими вадами за допомогою дидактичних ігор та вправ
Олена ШОКУН   Філософські аспекти системи Монтессорі через призму вправ у практичному житті
Іванна КАС’ЯНЧУК Сенсорне виховання за науковим методом Монтессорі як засіб розвитку особистісних відчуттів кожної дитини
Валентина ВЕРЕМЧУК Художня діяльність дитини дошкільного віку  як чинник розвитку креативності
Наталія МИЛТАНОВА Розвиток творчих здібностей дітей засобами нетрадиційних технологій
Зоя ЛОГАЦЬКА   Виховання позитивного ставлення до природи у дітей дошкільного віку засобами художнього слова 
Алла СМОЛЯНСЬКА Формування пізнавальної активності дошкільників через використання поліфункціонального математичного матеріалу
Ірина ГОДУНОК   Образотворча діяльність як засіб художньо-естетичного розвитку у дітей дошкільного віку
Ніна КОТІК Оволодіння дітьми раннього віку стійкими сенсорними еталонами як засіб становлення  та розвитку гармонійної особистості
Людмила МАКУХА Дидактична гра як засіб формування  логіко-математичної компетентності у дітей з мовленнєвими порушеннями
Раїса КАЧНОВА Формування мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку  в процесі використання інноваційних технологій
Валенттина КОЗАК   Самопобудова особистості дитини в спеціально-підготовленому  середовищі через розкриття перед нею закономірностей і зв’язків, які існують в Космосі
Наталія ПОЛУЙКО Формування статевої самоідентифікації засобами художньої діяльності
Наталія МАСЛЯНКО Формування екологічної культури дітей дошкільного віку через організацію їх пізнавальної творчо-пошукової діяльності
Ніла СІЛЬМАН Розширення та збагачення словникового запасу та поглиблення розуміння смислових відтінків слів  засобами мовних дидактичних ігор
Ірина МАРЦИНЮК Освіта для сталого розвитку через індивідуальні та фронтальні форми роботи з дітьми різновікової групи Монтессорі
Людмила РИБЧИНЧУК Розвиток особистості дитини в гармонії зі світом через Космічне виховання за науковим методом Монтессорі
Наталія ДЕЙНЕКА Розвиток пізнавальної активності дошкільника шляхом формування елементарних математичних уявлень
Оксана МІЦЮК Розвиток загальної компетентності дошкільника за допомогою дидактичних ігор логіко-математичної спрямованості
Любов КОВАЛЬ Розвиток психічних процесів у дітей з особливими освітніми потребами через їх сенсорно-пізнавальну діяльність
Марина ЯКУБИШИНА Індивідуальні дидактичні ігри та вправи як засіб
Людмила ГУЛЬЧУК Збереження та формування фізичного здоров`я дошкільників через впровадження фізкультурних занять за методикою М. Єфименка
Валентина НАЙДИЧ Партнерська діяльність в музичному вихованні як запорука емоційного інтелекту дошкільників
Валентина БОГАЙЧУК Українська народна пісня у вокально-хоровому вихованні дітей дошкільного  віку
Мушик Н. А.   Формування когнітивної та емоційно-вольової сфери дітей дошкільного віку через індивідуальний підхід до кожної дитини
Євсович О. М.   Використання логопедичного масажу як ефективний метод корекції мовлення у дітей
Яхнівська О. Д.   Розвиток звукової культури мовлення засобами дидактичної гри
Пелех С. К.   Пошук ефективних методів та прийомів корекційно-розвивальної та пропедевтичної  роботи з дітьми-логопатами через співпрацю закладу освіти та родини
Ординат Т. А.   Формування у дітей валеологічного світогляду та мотивації до здорового способу життя засобами бесід, полілогів та художніх творів
Гаврилова І. В. Розвиток пізнавальної активності та аналітичного мислення у дітей з вадами мовлення за посередництвом дидактичних ігор та вправ

Педагогічний колектив дошкільного підрозділу використовував  у своїй роботі досвід педагогів

ПІП посада Тема досвіду роботи
Олена ЄВСОВИЧ Учитель-логопед Розвиток лексико-граматичних категорій у дітей з важкими порушеннями мовлення через ігри та вправи з використанням елементів ейдетики
Раїса КАЧНОВА Вихователь Формування пізнавально-творчої активності дітей в процесі мовно-корекційної роботи
Людмила МАКУХА Вихователь Використання дидактичних ігор з метою формування логіко-математичної компетентності у дітей з мовленнєвими порушеннями
Валентина НАЙДИЧ Керівник музичний Розвиток креативності дітей у процесі формування їх мовленнєвої компетентності засобами музичного виховання
Ніла СІЛЬМАН Вихователь Організація пошуково-дослідницької діяльності дітей у природному довкіллі
Оксана ТРОЦЬКА Вихователь Формування фонетико-фонематичної, лексико- граматичної структури мови та зв’язного мовлення дітей , які потребують мовної корекції, в повсякденному житті
Наталія ЯКОВЛЕВА Вихователь Дослідницька робота як засіб збагачення словника, розвитку та корекції мови дошкільників
Валентина КОЗАК Вихователь Космічне виховання дитини в системі Марії Монтессорі
Валентина ВЕРЕМЧУК Вихователь Розвиток креативних здібностей дітей дошкільного віку шляхом інтегрованих видів діяльності
Іванна КАС’ЯНЧУК Вихователь Сенсорне виховання   дітей у різновіковій групі Монтессорі
Людмила РИБЧИНЧУК Вихователь Особливості роботи педагога по керівництву класом в різновіковій групі Монтессорі

Разом з тим у 2019-2020 навчальному році  педагогічний колектив продовжив вивчення  досвіду роботи  вчителя-логопеда С.ПЕЛЕХ по темі: «Пошук ефективних методів та прийомів корекційно-розвивальної та пропедевтичної роботи з дітьми-логопатами через співпрацю закладу освіти та родини».

У кінці навчального року було проведене онлайн анкетування педагогів «Моніторинг методичної діяльності у 2019-2020 навчальному році»  та «Анкета для вихователів по розстановці кадрів»

Постійно методична робота висвітлюється на сайті закладу у розділі «Методична валіза».

Аналіз методичної роботи дошкільного підрозділу НВК№10 за 2019 – 2020 навчальний рік засвідчив, що основні заходи виконано, однак є ряд проблем, які потребують першочергового вирішення:

  • методичні та моніторингові заходи в контексті пріоритетного завдання «Економічна соціалізація дошкільників, учнів  як важливий елемент  їх життєвого успіху»;
  • незначні заходи, які не виконані та залишилися  поза увагою;
  • активність педагогів під час методичних форм роботи.