Навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня" №10

У яких випадках батькам слід звернутися до логопеда…

Шановні батьки!

До логопеда слід звернутися, якщо…

До кінця 1-го місяця дитя не кричить перед годуванням.

До кінця 4-го місяця маля не посміхається, коли з ним розмовляють, не гулить.

До кінця 5-го місяця не намагається, знаходячись на руках у мами, відшукувати ті предмети і тих людей, яких вона називає, не прислухається до музики.

До 7 місяців не взнає голосу близьких, не може правильно реагувати на інтонації, не віддає перевагу мелодійним брязкальцям. Не намагається привернути до себе увагу.

До кінця 9-го місяця у маляти немає лепету, і воно не повторює за дорослим звукосполучення і склади, наслідуючи інтонації того, хто говорить.

До кінця 10-го місяця маля не махає головою на знак заперечення, або ручкою на знак прощання.

До року маля не може виголосити ні слова, не може виконати прості прохання (покажи, принеси), не здатний адекватно реагувати на похвалу і на зауваження.

До 1 року 4 місяців він не може адекватно ситуації вживати слова «мама» і «тато».

До 1 року 9 місяців не може виголосити 6 осмислених слів.

До 2 років маля не може показати частини тіла, які йому називає дорослий, не виконує складні прохання: «Сходи на кухню і принеси чашку». Не впізнає близьких по фотокартках.

До 2,5 років не розуміє різницю між словами «Великий» і «Маленький».

До 3 років не розуміє короткі вірші, розповіді, казки, не намагається їх переказати, не може показати, яка лінія довша, не може відповісти на питання: «Як тебе звати?».

У 4 роки не знає назви кольорів, не рахує в межах п’яти, не слухає довгі казки, не може розповісти вірша.

У 5 років мова не розбірлива і не зрозуміла для тих, хто оточує.

У 6 років маля не може переказати події минулого дня, переглянутого мультфільму або прочитаної розповіді. Неправильно виголошує звуки рідної мови і (або) не розрізняє їх на слух.

ТАКОЖ СЛІД ТРИВОЖИТИСЬ,  ЯКЩО ДИТИНА:

— не реагує на звернену до нього мову, навіть якщо його називають по імені, але помічає інші, навіть дуже тихі звуки;

— не прислухається (як це роблять слабочуючі діти), не намагається зрозуміти сказане по губах, не удається до міміки і жестів для вираження свої думок;

— вживає перед окремими словами зайві звуки (а, і);

— повторює перші склади або цілі слова на початку фрази;

— робить вимушені зупинки в середині слова, фрази.