Навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня" №10

Нічка-чарівничка (заняття з грамоти у логопедичній групі)

Нічка-чарівничка

заняття з грамоти у групі старшого дошкільного віку для дітей з важкими мовленнєвими порушеннями

IMG_3159

IMG_3165

IMG_3169

IMG_3171

IMG_3176

IMG_3195

відео заняття Ви зможете згодом переглянути у розділі ВІДЕО . Будьте з нами!

О. ЄВСОВИЧ , учитель-логопед

Корекційно – розвивальна мета:

– учити виконувати звуковий аналіз 5-и звукових слів ,визначати наголошений склад у слові;

– замінювати звуки на букви та читати викладене слово;

– продовжувати вчити  виділяти заданий звук на початку, в середині та в кінці слова;

– вправляти у визначенні кількості складів у слові;

– розвивати навички побудови речення за коректурною схемою та без неї; уміння правильно називати кожне слово у реченні;

– закріпити знання дітей про речення, слово, букву, звук та його класифікацію (голосний, твердий приголосний, м’ який приголосний);

– добиватись у виробленні плавного видихуваного повітря , сили голосу;

– розвивати фонематичний слух ,дрібну та загальну моторику, увагу, уяву,зорову та слухову пам’ять, логічне мислення.

 Виховна мета:  

– виховувати інтерес до навчання грамоти;

– посидючість;

– уміння працювати в колективі та давати самооцінку собі.

     Матеріал: ноутбук; казка-презентація; зоряне  небо; зірки; чарівний альбом із завданнями; зірки на мовленнєве дихання та розвиток сили голосу; кружечки синього, червоного, зеленого кольору; робочі поля; фішки для позначення звуків; коректурні схеми для побудови речень; картинки-загадки для звукового аналізу слів; букви; будиночки для визначення місця звука у слові; демонстраційне сонце з промінцями; масажні кульки «Су-джок» ; світловий вогник; половинки букв.

Хід заняття:

Діти заходять у зал і вітаються до гостей.

Логопед:  – Діти, чи знаєте ви ,що відбувається вночі?

–А яка нічка?

–А чи хочете ви побачити її?

– Чи може прийти ніч , коли світить сонце?

(Відповіді дітей)

– Тож давайте заховаємо промінці у сонечка (діти закручують промінчики).

– Поки ще нічка не прийшла,я вам розкажу цікаву казку.

                                        ( Презентація казки)

Високо над землею живуть зорі. Як тільки сонечко ховає свої промінці, вони спішать на землю бавити дітей казочками.

Однієї ночі зірки на небі не з явилися. Ніч почекала їх аж до світанку. « Щось сталося» – забідкалася вона.

А на землі дітки крутяться-вертяться: « Де зірочки? Чому сни чорно-білі? Куди вони поділися?

Наступного разу нічка взяла чарівну книгу , розгорнула її та почала читати.

Логопед: – А ви б хотіли побачити цю книгу? Ось вона. Але щоб взяти її в руки, нам потрібно здути зірки.

( Діти здувають , а логопед слідкує,щоб вдих був носом – а плавний видих ротом)

Логопед:  – Казок у книзі немає, а є тільки зірки, які хочуть вернутися на небо . Ми зможемо їм допомогти, виконуючи    завдання. Та спершу потренуємо наш голос та розімнемо пальчики.

Голосова вправа « Зірочки».

Масажні вправи з кульками « Су-джок».

                        ЗАВДАННЯ 1 «Запитання – відповідь»

– Із чого складається наша мова? ( Із речень).

–  Із чого складаються речення? ( Із слів ).

– Які бувають слова? ( Довгі та короткі).

– Із чого складаються слова? ( Із звуків).

– Які бувають звуки? ( Голосні та приголосні).

– Які бувають приголосні звуки ( Тверді та м’ які).

Логопед: – Гарно відповідали. Зірочка вертається на небо. А ви сідайте за столи. Але уважно подивіться, знайдіть та прочитайте своє ім’ я, яке написане на столі.

                        ЗАВДАННЯ  2  «Покажи звук»

Логопед: – Я називаю звуки , а ви мені показуєте. Пригадуємо : червоний кружечок – голосний звук, синій – твердий приголосний , зелений – м’який приголосний звук.

( Діти працюють).

Логопед: – Наступна зірка вертається додому.

                      ЗАВДАННЯ  3  «Де живе звук у слові»

Логопед: – Поклали перед собою будиночки і пригадуємо , де може жити звук у слові ( на початку, в середині , в кінці). Починаємо працювати, будемо шукати  звук « р» у словах :  ракета , парта , мир , робот , зірка , сир , равлик , город , вир

Логопед: – Молодці , ще одна зірочка полетіла на небо.

Логопед: Щось ми втомилися . Подивіться, у нас в залі завівся жук –  буквогриз.  Він перегриз усі букви. Допоможете зібрати.

( Діти збирають та називають букви )

                                     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

На вечірнім небі зірки розгулялись,

По стежині місячній до землі спускались.

 

Задивилась в воду зірочка одна.

І в озеро пірнула  до самого дна.

 

Будемо і ми весело стрибати,

До зірок руками будем діставати.

Логопед: – Усі букви зібрали та правильно назвали. Лети , зірочко , додому.

                        ЗАВДАННЯ 4 «Розчаруй слово»

Логопед:-  Хто в нас з’ являється на небі? ( Зірка).  Ось це слово ми і викладемо.   ( Діти виконують звуковий аналіз ).

Логопед:- Скільки у цьому слові усіх звуків?

– Скільки голосних?

– Твердих приголосних?

– М ‘яких  приголосних  звуків?

– Який по порядку стоїть голосний , твердий та м’ який приголосні звуки?

– Скільки складів ?

– На який склад падає наголос?

Логопед: – А тепер я хочу щоб ви розчарували картинку, прочитали це слово та виклали його із фішок.

( Самостійна робота дітей )

Логопед: Красива зірочка вертається теж  на небо.

                      ЗАВДАННЯ 5 «Придумай та виклади речення».

Логопед: – У кожного з вас є схеми речень. Роздивіться уважно , придумайте та викладіть їх із  смужок. Хто буде готовий – піднімайте руку.

( Діти працюють з коректурними схемами).

Логопед: – І остання зірка вертається до своїх подружок. А де ж наша Чарівна Нічка забарилася? Ви так гарно старалися , виконали усі завдання Чарівної книги та вернули зірочок на небо. Вам сподобалось працювати?   А ось і наша гостя.

У зал заходить героїня – Чарівна Нічка. Разом із дітками засвічує зорі світловою кулею та запрошує дітей бавитися казками.

Завершення заняття.