Дуже часто буває у дитячому садку, що персонал групи (вихователь та помічник вихователя) не можуть чітко визначити, хто що має робити під час ранкового прийому. Звичайно, на вихователя покладається більше обов’язків: огляд дітей, бесіди з батьками тощо. Як бути помічнику? Відповідь на це питання у цьому дописі.
Тон всього дня, як правило, задається вже з найперших його хвилин. Діти приходять в садок з самими різними настроями і з самими різними враженнями від подій. Приймайте все це до уваги, допоможіть дітям засвоїти і осмислити цей досвід, і тоді день для дитини складеться якнайкраще.
Як запрограмувати успішний день для дитини, батьків, педагога.
Так, так, саме дитину ми ставимо першою у цьому переліку. Адже, якщо задався день у дитини, то і мама буде спокійно працювати на своїй роботі, і вихователь зможе наситити день у садку найрізноманітнішими діяльностями. Отож найпростіші поради для Вас, колеги:
– вітайтеся з кожною дитиною особисто , дивлячись їй в очі ;
– щодня розмовляйте з батьками особисто, звертаючись по імені/ імені та по- батькові.
– використовуйте тілесний контакт (якщо це прийнятно і природно для Вас і дитини): обійміть дитину, , або потисніть руку, або погладьте по голівці. Тим самим ви даєте зрозуміти дошколярику, що його присутність помічена і важлива для вас.
– якщо раптом приходить відразу декілька дітей, будьте готові запропонувати одне з підготовлених вами заздалегіть занять. Постарайтеся, щоб всі запропоновані дітям забавки не тягли за собою великого безладу і діти могли б швидко прибрати за собою.
– дайте дитині право вільного вибору із запропонованих вами ігор, іграшок, діяльностей. Якщо ви з самого ранку дасте дітям можливість зайнятися чимось до душі, то це врятує вас від їх багатьох поведінкових проблем протягом дня.
Обов’язки персоналу під час ранкового прийому
вихователь | Помічник вихователя |
1.Готує групу до прийому дітей: провітрює, стежить за температурним режимом повітря, створює затишок у групі.
2.Створює теплу, дружню атмосферу для зустрічі з кожною дитиною. 3.Здійснює прийом дітей. 4.Проводить індивідуальні бесіди з батьками, короткі консультації. 5.Проводить індивідуальну роботу з дітьми: – формує у дітей культуру поведінки, знайомить їх з правилами спілкування і формами ввічливого поводження; – проводить роботу по закріпленню знань і умінь дітей, розвитку їх пізнавальних здібностей; – регулює рухову активність дітей. 6.Організовує і керує ігровою, пізнавально-практичною та елементарною трудовою діяльністю дітей, регулює внутрішньо-колективні відносини. 7.Створює умови для самостійної ігрової та самостійної рухової діяльності дітей. |
1.Здійснює вологе прибирання приміщення.
2.Підтримує теплу, дружню атмосферу в групі. 3.Допомогає вихователю здійснювати прийом дітей: спостерігає за дітьми, які граються в групі, спілкується з ними. 4. Здійснює гігієнічний догляд за дітьми. 5.Под керівництвом вихователя регулює рухову активність дітей. 7. Під керівництвом вихователя (в міру необхідності) керує ігровою і елементарною трудовою діяльністю дітей, регулює внутрішньо-колективні відносини. |
Приємного всім дня!
Вихователь-методист НВК № 10 М.ЗОЛОТАРЬОВА