Невід’ємною складовою в організації освітнього процесу є середовищний підхід. Адже саме предметне оточення є стимулом до різних видів діяльності дитини, де вона може використати набуті знання та збагатити свій досвід.
Види освітніх осередків
У групових приміщеннях виокремлюють такі освітні осередки:
- Книжковий
- Виставковий
- Природничий
- Художньої діяльності
- Театральної діяльності
- Освітньо-пізнавальної діяльності
- Ігровий з різними видами ігор – спортивними, інтелектуальними, настільними, конструкторсько-будівельними
- Відпочинковий
- Батьківський
- Виставковий тощо.
Вибір осередків має здійснюватись на основі вікової категорії дітей, рівня та змісту освітньої програми, пріоритетних напрямів роботи з дитячим колективом. Кількість, види та розміщення осередків у групі може змінюватися.
Як запобігти надлишковості
При оформленні інтер’єру важливо використовувати принципи доцільності і органічності. Облаштовуючи розвивальне предметне середовище, слід обирати обладнання відповідного розміру до вікової групи дітей, надійні матеріали, зручні конструкції. Необхідно визначати оптимальні варіанти їх заміни, взаємного поєднання, зручні місця розміщення і зберігання.
Все це сприятиме комфортному та успішному перебуванню вихованців у закладах дошкільної освіти.
Уникайте надлишку картин, плакатів, стендів, макетів. Це призводить до психологічної втоми дітей і розсіювання їхньої уваги.
Одна з основних умов створення предметно-розвивального середовища в групі – опора на особистісно орієнтовану модель взаємодії між вихователем і дітьми, що означає: “Вихователь не поруч, не над, а разом з дітьми, на рівні їх оченят”.