Вараський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №10 Вараської міської ради

Організація предметно розвивального середовища в групі (молодим педагогам радить вихователь Раїса КАЧНОВА)

Невід’ємною складовою в організації освітнього процесу є середовищний підхід. Адже саме предметне оточення є стимулом до різних видів діяльності дитини, де вона може використати набуті знання та збагатити свій досвід.

Види освітніх осередків

У групових приміщеннях виокремлюють такі освітні осередки:

  • Книжковий
  • Виставковий
  • Природничий
  • Художньої діяльності
  • Театральної діяльності
  • Освітньо-пізнавальної діяльності
  • Ігровий з різними видами ігор – спортивними, інтелектуальними, настільними, конструкторсько-будівельними
  • Відпочинковий
  • Батьківський
  • Виставковий тощо.

Вибір осередків має здійснюватись на основі вікової категорії дітей, рівня та змісту освітньої програми, пріоритетних напрямів роботи з дитячим колективом. Кількість, види та  розміщення осередків у групі може змінюватися.

Як запобігти надлишковості

При оформленні інтер’єру важливо використовувати принципи доцільності і органічності. Облаштовуючи розвивальне предметне середовище, слід обирати обладнання відповідного розміру до вікової групи дітей, надійні матеріали, зручні конструкції. Необхідно визначати оптимальні варіанти їх заміни, взаємного поєднання, зручні місця розміщення і зберігання.

Все це сприятиме комфортному та успішному перебуванню вихованців у закладах дошкільної освіти.

Уникайте надлишку картин, плакатів, стендів, макетів. Це призводить до психологічної втоми дітей і розсіювання їхньої уваги.

Одна з основних умов створення предметно-розвивального середовища в групі – опора на особистісно орієнтовану модель взаємодії між вихователем і дітьми, що означає: “Вихователь не поруч, не над, а разом з дітьми, на рівні їх оченят”.