Навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня" №10

Правила поведінки під час кашлю та чхання (розробка ігрової бесіди з дітьми від вихователя-методиста Мирослави ЗОЛОТАРЬОВОЇ)

Мета: поглиблювати знання дітей про можливі причини захворювань, про недотримання правил безпечної поведінки ( перебування поряд з людьми, які не прикривають  рот і ніс  під час кашлю та чхання).  Закріплювати навичку прикривати  рот і ніс  під час кашлю та чхання згином ліктя. Розвивати інстинкт самозбереження. Виховувати повагу до здоров’я інших.

Хід бесіди:

У гості до дітей прийшов Їжачок.

Їжачок: Добрий день, (АПЧХИ!) малята !(КАХИ-КАХИ!)   Я прийшов до вас у гості, щоб погратися разом з вами (АПЧХИ!).

Вихователь: Їжачку, чому це ти розчхався та розкашлявся? Ти, мабуть, захворів? То ти і наших діток можеш заразити вірусом. А це дуже небезпечно. Ми всі можемо захворіти!

Їжачок: так, мені щось трохи зле.

Вихователь: Їжачку, у разі появи ознак, що свідчать про те, що не можна ходити у гості, не можна подорожувати, — треба одразу звернутися до лікаря. Діти, за яким номером ми будемо викликати лікаря?

(відповіді дітей)

Вихователь: Їжачку, ми хочемо разом з дітьми дати тобі пораду: коли ти чхаєш чи кашляєш, треба обов’язково прикриватися носовичком, щоб твої мікроби не потрапили до нас.

Їжачок: Ой, лишенько! Що ж робити? У мене нема носовичка!

Вихователь: Якщо у тебе нема носовичка, то прикриватися потрібно згином ліктя , ось так! (вихователь демонструє дітям, як це зробити – АПЧХИ – з одночасним прикриттям згином ліктя)

Вихователь: долонькою прикриватись не можна, бо коли ти до нас їхав на лісовому автобусі, то вже торкався своєю долонькою до ручки дверей, оплачував проїзд грошима, а вони також з мікробами. Зрозумів?

Діти, давайте покажемо Їжачку, як потрібно правильно прикриватися без носовичка, коли чхаємо та кашляємо

(практичне відпрацювання дітьми цієї навички)

Вихователь: Їжачку, ти прямуй прямо додому у свою лісову нірку, лягай у ліжечко. А допоможе тобі, хворому, дістатися  додому наша помічник Галина Володимирівна. Галино Володимирівно, допоможіть Їжачку викликати лікаря. Одужуй, Їжачку!

 Вихователь: -Діти,

  • що трапилось з Їжачком?
  • що Їжачок зробив не правильно?
  • Чому?
  • що ми навчили Їжачка?
  • як ми будемо вчиняти, коли захворіємо?
  • як правильно потрібно чхати та кашляти, якщо під рукою не виявилось носовичка?

Діти, обов’язково розкажіть вдома своїм батькам про те, що сьогодні трапилось з Їжачком.