Як вiдрiзнити справжню Монтессорi-групу вiд несправжньої

Останнім часом з’являється дедалі більше привабливих пропозицій щодо  виховання дітей за методом Монтессорі: відкриваються Монтессорі-класи при різних навчальних закладах і навіть окремі центри. Проте, на жаль, деякі з них лише використовують модну назву, не реалізуючи суті методу. Пам’ятайте: наявність великої кількості матеріалів на полицях не є гарантією того, що педагог знає, як правильно працювати. Обираючи Монтессорі-школу для виховання своїх дітей, не женіться за модою, вибір має бути усвідомленим. Монтессорі — не просто метод, це стиль життя. Наведемо основні критерії, які допоможуть вам зорієнтуватися у пропозиціях, поставити правильні запитання педагогічному персоналу та обрати справжню Монтессорі-групу.

Педагог повинен мати Монтессорі-освіту, підтверджену сертифікатом учителя Монтессорі

Сертифікат видається Асоціацією Монтессорі-вчителів певної країни, яка створює для освіти педагогів акредитовані тренінгові Монтессорі-центри. Окремі заклади та особи не мають права організовувати навчання Монтессорі-педагогів і видавати будь-які документи про Монтессорі-освіту. Єдиний документ, який засвідчує Монтессорі-освіту педагога, — сертифікат (окремі дипломи або свідоцтва про підвищення кваліфікації підтверджують лише те, що педагог прослухав окремий курс Монтессорі-програми або відвідав певний семінар).

У сертифікаті має бути зазначена спеціальність Монтессорі-вчителя для роботи з дітьми певного віку (Монтессорі-програма). Наприклад: “Учитель Монтессорі для роботи з дітьми від 1,5 до 3 років (Тоддлер-програма)”, “Учитель Монтессорі для роботи з дітьми від 3 до 6 років (дошкільна програма)” тощо.

У закладі має бути обладнане Монтессорі-середовище

Ознаки правильного Монтессорі-середовища

  • Естетично привабливе, комфортне, наближене до домашнього (назва “Дім дитини”, яку дала Марія Монтессорі першому Монтессорі-закладу, відображає суть середовища, яке мають створити дорослі для потреб активної дитини).
  • Забезпечує дитині свободу вибору діяльності та матеріалів, рухів, спілкування тощо.
  • Поділене на окремі зони, кожна з яких присвячена певній сфері розвитку дитини. Зокрема, в дошкільному класі це: зона життєвої практики, сенсорна, математична, граматична тощо.
  • Меблі — низькі, доступні рівню очей дитини.
  • Не є статичним, оскільки, за Монтессорі, саме воно відіграє основну начально-виховну роль, задовольняючи потреби дитини.
  • Кожна зона укомплектована Монтессорі-матеріалами — привабливими, доступними, організованими певним чином.

Освітній процес має будуватися на правильному  використанні методу  Монтессорі з дотриманням усіх його принципів.

Основні засади методу Монтессорі

  • Виховання, за Монтессорі, — це Монтессорі-життя, а не окремі заняття.
  • Це система, що не потребує доповнень іншими методиками: М.Зайцева, Г.Домана та ін.
  • Виховання, за Монтессорі , відбувається у різновіковому колективі дітей, оскільки найголовніше — формування життєвої компетентності, що неможливо без соціалізації.
  • Виховання, за Монтессорі , здійснюється на основі індивідуального підходу до вихованців, адже передбачає не випереджальний, а оптимальний розвиток дитини в її власному природному темпі.
  • Мінімальна тривалість Монтессорі-діяльності — 1,5 години.
  • Батьки є активними учасниками освітнього процесу, створюють Монтессорі-середовище для дитини вдома і реалізують Монтессорі-принципи у родинному вихованні.

Бажаємо успіху!