Навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня" №10

Як організувати ігри з піском математичного змісту (консультує Наталія ЯКОВЛЕВА)

•Сучасна психолого-педагогічна наука незаперечно довела, що засвоєння системи логіко-математичних знань має суттєвий вплив на розумовий і психологічний розвиток дошкільника:визначила, що для дітей дошкільного віку оволодіння елементарними знаннями має пізнавальне, освітнє значення, а також є одним з умов готовності дитини до шкільного навчання.

• •Нові державні освітні стандарти дошкільної освіти вимагають ”принципу  інтеграції освітніх областей відповідно до вікових можливостей і особливостями вихованців, специфікою і можливостями освітніх областей. Інтеграцію можна реалізувати по-різному, але базуватися вона повинна на найближчому для дошкільника – на грі. А що може бути ближче, ніж гра в пісок.

• •К.Д.Ушинський писав: «Діти не люблять іграшок нерухомих, закінчених, добре зроблених, яких вони не можуть змінити за своєю фантазією… краща іграшка для дитини та, яку вона може змусити змінитись найрізноманітнішим чином… для маленьких дітей найкраща іграшка — купа піску».

•Через ігри з піском істотно посилюються бажання дитини пізнавати щось нове, експериментувати;

• •Потужно розвивається “тактильна” чутливість;

• •Формує ігрові та комунікативні навички дитини;

• •В іграх з піском інтенсивно розвиваються всі пізнавальні функції (сприйняття, увага, пам’ять, мислення, а такох мова і моторика;

• •Пісок, як і вода, здатний “заземлити” негативну енергію, допомагає зняти напругу.

• •Доведено, що діти, які активно грали в дитинстві в піску, частіше виростають впевненими і успішними дорослими. Тому перенесення традиційних навчальних і розвивальних завдань в пісочницю дає додатковий ефект. З одного боку, істотно підвищується мотивація дитини до знань. З іншого боку, більш інтенсивно і гармонійно відбувається розвиток пізнавальних процесів.

•Через ігри з піском істотно посилюються бажання дитини пізнавати щось нове, експериментувати;

• •Потужно розвивається “тактильна” чутливість;

• •Формує ігрові та комунікативні навички дитини;

• •В іграх з піском інтенсивно розвиваються всі пізнавальні функції (сприйняття, увага, пам’ять, мислення, а такох мова і моторика;

• •Пісок, як і вода, здатний “заземлити” негативну енергію, допомагає зняти напругу.

• •Доведено, що діти, які активно грали в дитинстві в піску, частіше виростають впевненими і успішними дорослими. Тому перенесення традиційних навчальних і розвивальних завдань в пісочницю дає додатковий ефект. З одного боку, істотно підвищується мотивація дитини до знань. З іншого боку, більш інтенсивно і гармонійно відбувається розвиток пізнавальних процесів.

•Через ігри з піском істотно посилюються бажання дитини пізнавати щось нове, експериментувати;

• •Потужно розвивається “тактильна” чутливість;

• •Формує ігрові та комунікативні навички дитини;

• •В іграх з піском інтенсивно розвиваються всі пізнавальні функції (сприйняття, увага, пам’ять, мислення, а такох мова і моторика;

• •Пісок, як і вода, здатний “заземлити” негативну енергію, допомагає зняти напругу.

•Доведено, що діти, які активно грали в дитинстві в піску, частіше виростають впевненими і успішними дорослими. Тому перенесення традиційних навчальних і розвивальних завдань в пісочницю дає додатковий ефект. З одного боку, істотно підвищується мотивація дитини до знань. З іншого боку, більш інтенсивно і гармонійно відбувається розвиток пізнавальних процесів.

Варто познайомитися з деякими властивостями піску. Запропонуйте дітям зліпити щось із сухого піску. Вони будуть пересипати його з долоньки в долоньку, але так і не досягнуть бажаного результату. Варто пояснити дітям, що сухий пісок сиплеться, а якщо його зволожити — він стане придатним для ліплення. •    Можна розділити пісок на дві частини, одну з яких змочити водою, і подосліджувати їх. Нехай діти висувають припущення і разом із вами перевіряють їх. Таким чином можна дізнатися, що вологий пісок темніший і важчий, ніж сухий, вода швидко вбирається в нього, на вологому піску залишаються сліди та відбитки. •    Коли діти зрозуміли, які властивості має пісок, можна переходити до наступного етапу — ігрової діяльності.