Вараський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №10 Вараської міської ради

Достатня рухова активність – важлива складова здорового способу життя

Загальновідомо, що фізичний розвиток пріоритетний у дошкільному дитинстві, оскільки є підґрунтям для інших напрямів розвитку.

В основі потужного впливу рухової активності на розвиток дитини лежать глибинні фізіологічні закони.  У людини існує вроджена потреба у руховій активності, відчутті радості від руху.

Вчені дійшли висновку, що м’язова і особливо нервова система є біологічними акумуляторами енергії. Резервні сили організму мобілізуються нервовою системою у небезпечну мить.  Під час високої рухової активності нівелюється або послаблюється дія екстремальних подразників і патологічних чинників. Охоронне збудження викликає такий  ефект, який підвищує опірність організму до шкідливих впливів будь-якого походження — від нервових потрясінь до імунно-біологічних реакцій і стресів різного походження.

Таким чином, рухова діяльність дітей дає вагомий загальнооздоровчий ефект, що й визначає необхідність активізації їхнього  рухового режиму. Загальний руховий режим ми розуміємо як сукупність педагогічно організованої та самостійної рухової діяльності дітей протягом дня (вдома і в дитячому садку), що складається з основних рухів. Зрозуміло: що більше і різноманітніше дитина буде рухатися в приміщенні й надворі, то здоровішою вона буде. Рухову активність дітей слід рівномірно розподіляти протягом дня, що забезпечить постійне підвищення охоронного збудження в корі головного мозку і не дасть можливості негативним чинникам порушити процеси життєдіяльності організму дитини.

Вченими доведено, що у ранньому та дошкільному дитинстві повноцінно формуються нейронні структури головного мозку. А для цього  малюк повинен  багато і різноманітно рухатися, поступово удосконалюючи рухи до більш складних у координаційному плані. Саме рухи є основним стимулятором дозрівання черепно-мозкових структур і формування необхідних для повноцінного розвитку дитини нейронних взаємозв’язків. Повноцінна рухова активність дитини стимулює її мовленнєвий розвиток, що веде до розгортання пізнавальних процесів, розкриття вищих психічних функцій, центри реалізації яких зосереджені в лівій лобовій частині кори головного мозку. Таким чином, фізичний розвиток дошкільнят безпосередньо стимулює їхній психічний , мовленнєвий та розумовий розвиток.

Проведення фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми вдома

Пам’ятка для батьків

Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома користуйтеся низкою наданих порад.

  • Привчайте дитину до дотриманим вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог.
  • Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, проводьте загартувальні процедури, виходьте на прогулянку.
  • Облаштуйте в квартирі спортивний куточок
  • Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів — вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м’ячем.
  • Грайте разом з дитиною в рухливі та спортивні ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності, зокрема на свіжому повітрі.
  • Організовуйте у вихідні дні пішохідні прогулянки, туристичні походи.
  • Катайтеся разом з дитиною на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах. грайте в бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей, в ігри з м’ячем, стрибайте через скакалку тощо.
  • Плавайте та грайте разам на воді в теплу пору року, а також привчайте дитину приймати літній душ — це сприяє загартовуванню організму та зміцненню нервової системи.
  • Піклуйтеся про забезпечення дитячого організму необхідними вітамінами, зокрема у весняну пору року. Вводьте до щоденного раціону дітей сезонні овочі та фрукти.
  • Беріть участь разом з дитиною у святах, розвагах, Днях здоров’я, які проводять у дитячому садку.
  • Відвідуйте батьківські збори, конференції, лекції з питань фізичного виховання дітей, організовані педагогами дошкільного навчального закладу. Дотримуйтеся наданих під час цих заходів рекомендацій.