Вараський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №10 Вараської міської ради

Інтеграція суспільного та родинного виховання

Під суспільним (соціальним) вихованням розуміють виховання, яке спрямоване на забезпечення гармонії суспільних і особистих інтересів, балансу між відповідальністю суспільства перед особистістю і особистості перед суспільством шляхом безпосередніх людських відносин, а також за допомогою спеціально створених для цієї мети суспільних інститутів (благодійних фондів, дитячих садків, шкіл, товариств, асоціацій тощо).

Нагальною наразі є проблема педагогічної взаємодії та навчального закладу, який відвідує дитина. Участь батьків у педагогічному процесі допомагає вирішити одразу кілька важливих завдань: розширюється коло партнерів та однодумців щодо виховання , діти побачать своїх маму і тата  серед своїх друзів і зможуть ще раз з гордістю сказати: « Мій тато – найкращий».

Важливо, щоб батьки були зацікавлені в такій співдружності й розглядали дошкільний заклад не як «камеру схову для дітей», а як соціокультурну установу, у якій розвиваються, навчаються,  виховуються діти …і дорослі.

         «Сім’я – перше джерело, з якого починається велика ріка почуттів і переконань».

 В. О. Сухомлинський

Часто, народжуючи дитину, батьки покладають на неї особливі надії і намагаються так «зрежисеревати» життя дитини, що вона стає заручником амбіцій дорослих.  така дитина має відповідати найвищим стандартам: читати з 1,5 року, вільно говорити англійською з 2 років , крутити фуете у 3 роки, бути скрізь і всюди першою. Деколи батьки страждають від невиправданих очікувань, а дитина перетворюється на невротика із заниженою самооцінкою.

Ось ще одна риса, притаманна сучасним батькам: деколи дитина використовується  як «реклама» сімейного достатку – найдорожчі речі, іграшки , гаджети. А сама дитина залишається самотньою. Така модель формує у дитини почуття покинутості.

Деколи батькам бракує часу на власну дитину: вони постійно зайняті роботою, кар’єрою, громадськими справами, питаннями світового масштабу. А для дитини, яку, власне, самі запросили у цей світ, знаходять замінники: комп’ютерні ігри, аудіо казки, не заперечуючи при цьому своєї любові і турботи про дитину.

БАТЬКИ, дозвольте прожити дитині своє дитинство сповна!

Завдання родини – зростити дитину щасливою родиною. Завдання дитячого садка  як суспільного інституту–  толерантно підказати батькам, як зробити це цікаво, багатогранно, гідно.  Цілеспрямовано не вказуємо на правильність виховання. «Правильне виховання» у кожного своє. У кожної родини своя правда, свої традиції, своя самобутність.

Завдання дитячого садка – не перетворити батьків на вимогливих учителів, які мають удома продовжувати навчальний процес, а зробити домівку місцем затишку, творчості, радості, відчуття комфорту й захищеності.  Ми прагнемо підказати родині, як цікаво та спільно провести час зі своєю дитиною. Для цього організовуємо спільні виставки дітей та батьків з  малюнками чи  виробами, конкурси, свята.

Особливо цінною для нас є участь батьків у навчально-виховному процесі – допомога в організації дозвілля, виступ на святковому ранку, проведення майстер-класу, участь у спортивних змаганнях…  Різних форм існує безліч, потрібне лише Ваше бажання, розуміння, активність.

Оточення дитини щасливою родиною та  суспільним інститутом – дитячим садком сприяють формуванню соціального, фізичного й морального здоров’я дітей.

IMG_1948 IMG_0001 IMG_3511 IMG_0336 IMG_0355 IMG_1861 IMG_1864 Група №1 2015 рік (1) Изображение 010 IMG_0678