Дитячий садок … Які знайомі слова для кожної людини. Переступаючи вперше його поріг, маленька дитина вступає в новий етап свого життя. Саме в дитячому садку малюк пізнає перші «прості істини», вчиться бути толерантним і людяним, переможцем і переможеним, вміти добиватися своєї мети і осягати різні науки, а навчитися зав’язувати шнурки на черевиках – це величезна мука, а потім неперевершена гордість за власні досягнення.
Ось-ось. Саме так проходили перші дні малюків у дитячому садку №10 міста Кузнецовська. Для нашого міста , в якому значна частина населення – діти, кожна зведена нова споруда – то велика подія. В прекрасному 1990 році за запитом РАЕС закінчилось будівництво нового дитячого ясел-садка на 320 місць у мікрорайоні Вараш під номером 10.
Нова будівля заповнилась дитячим щебетом та трудовим завзяттям і, звичайно, наснагою педагогічного колективу.
Перші педагоги творчо та наполегливо ростили дитячий квітник, а разом з тим започатковували дитячі традиції.
Щоб так наполегливо працювати – це покликання людей-знавців дитячих душ. Низький уклін кожному за його працю!
Першим керівником дитячого садка в 1990 році стала Макарова Тетяна Олексіївна, вона пропрацювала на посаді завідуючої до 1997 року. Штат дитячого садка набирався протягом літа-осені 1990 року. Завзята господиня та мудрий керівник крокувала вперед з командою однодумців-педагогів:
Дерев’янко Л. А, Папка С. В., Малиновська О. І., Долганська М. М., Карпенюк Н. М., Балабанова Т. О., Ткаленко В. П., Качнова Р. І., Васільєва Л. І, Логвинович С. Є, Бартасевич Г. А., Іщик К. І., Сирота Л. С., Бідзюра А. О., Перець І. П., Рубчинська Є. В., Логацька З. І., Чугай Н. А., Климець М. А., Шулячинська Н. Є., Веремчук В. І., Палій М. О., Кардаш М. Р., Вітковська І. Б.
Першими помічниками педагогів були вихователі-методисти : Чех Л. Й та Ткачук Н. М.
Завжди були поруч бджілки-трудівниці: Пашинська А. Л., Антончук В. В., Кошмак С. М.,Кушнарьова Л. В., Гутнік О. М., Іванова І. М.Белоконь Т. В., Кармишева С. І., Гриджук М. В., Ковальчук О. А., Петрук С. М., Сержан Л. В., Гнилюх Л. М., Швець Н. В., Ладецька Г.
З першої цеглинки та гвіздочка бачила дитячий садок нині покійна завідувач господарством Пруднікова Ніна Юлісівна, яка 23 роки свого життя віддала «другій домівці».
А піклувалися про здоров’я вихованців медичні сестри: Сріберко С. А., Андросова О. Ф, Бойченко А. В.
Вже всі зачекались малюків , все з нетерпінням чекає дитячого щебету. І ось в урочистий весняний день, в день коли розвивається все живе – 13 березня 1991 року свої двері заклад відкрив для перших вихованців: Приндецький Василько, Кусачев Артемчик, Бойченко Надійка, Прозапас Андрійко, Давидов Вова, Сільман Наталочка
Ефективне навчання і виховання дитини – найвища нагорода, яка здобувається тільки добром і дається тільки добрим душею. Бо ж коли дивимося у дитячі очі, бачимо безмежний світ любові, щирості, чуйності, доброти. І саме тому педагог має виконувати свою місію – перед Богом, Всесвітом, країною, дитиною.
«Ставлю за мету не навчити, а дати поштовх вчитися все життя. Постійно рухатися вперед, щоб не відставати»: таким було професійне кредо другої завідувачки ДНЗ №10 творчої та ініціативної людини – Червоткіної Ліани Миколаївни. З 1997 по 2000 рік вона вносила в колектив творчі новаторські погляди на виховання та навчання дітей через прекрасне. Яскравими і незабутніми залишаться в пам’яті тогочасних вихованців неодноразові поїздки у Дубраву, до Білого озера, що завжди супроводжувались театралізованими дійствами.
І на межі тисячоліть
Простіть образи, а добро благословіть,
Врятує світ лише краса,
І посміхнуться зорепадом небеса.
З такими новаторськими починаннями у 2000 році дитячим садком стала керувати молода та енергійна Саковець Алла Євгеніївна. Її стиль керівної діяльності, спокійний і вимогливий, дозволив створити в закладі міцний колектив, об’єднаний спільними професійними інтересами і особистою повагою один до одного. Завідувач зарекомендувала себе здатною стати сучасним і перспективним керівником.
Навіть найдосвідченіший педагог ніколи не повинен зупинятися на досягнутому. У 2001 році у приміщенні групи №3 відкрилася перша у закладі різновікова група Монтессорі, Першими вихователями на цій групі, які працювали за системою італійського педагога Марії Монтессорі, були Іванна Петрівна Кас’янчук та Валентина Олександрівна Козак, які працюють тут і нині.
ПРИНЦИПИ І ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ГРУП МОНТЕССОРІ
-Метод Монтессорі базується на спостереженні вчителем за самостійною роботою дитини.
-Групи Монтессорі – різновікові (для дітей з 3 до 6 років).
-Освіта і розвиток дитини проходить у відповідності з її індивідуальним планом і темпом.
-Відсутність класно-урочної системи, системи оцінювання.
-Наявність спеціальних дидактичних матеріалів, які дозволяють дитині працювати і самос-тійно знаходити та виправляти помилки.
-Дитина творить саму себе в самостійній діяльності.
-Батьки – рівноправні партнери в освітньому процесі груп Монтессорі.
У 2003-2004 роках вихователь Іванна Петрівна Кас’янчук перша пройшла навчання в Київському освітньому Монтессорі – центрі і поки що єдина в Рівненській області отримала сертифікат вчителя Монтесорі. Робота груп Монтессорі закладу організована так, щоб допомогти кожній дитині відкрити та розвинути свої здібності. В різновікових групах Монтессорі завдяки творчості та натхненню педагогів – вихователів розвивається кожна дитяча особистість.
РЕАЛІЗАЦІЯ МОНТЕССОРІ-ПЕДАГОГІКИ В НВК №10
- Монтессорі-діти надзвичайно швидко адаптуються , оскільки їх змалку спонукали до самостійного прийняття рішень, вони вміють боротися з проблемами , вміють робити свій вибір і організовувати свій час.
- Дітей спонукають обмінюватися ідеями і вільно обговорювати свою роботу з іншими, у них розвивають почуття власної гідності.
- З 3-х років вихованці груп Монтессорі опановують ази англійської мови.
ПРОЙШЛИ ТЕОРЕТИЧНИЙ КУРС НАВЧАННЯ В ПІЛОТНІЙ ШКОЛІ МОНТЕССОРІ (м. КИЇВ)
- Касянчук І. П.
- Золотарьова М. В.
- Рибчинчук Л. П.
- Вітковська І. Б.
Мій вихователю, навчи мене літать, щоб у польоті мої крила кріпли.
Мій вчителю, навчи мене читать, щоб дізнаватися про все цікаве в світі.
Мій вихователю, повір у мене сам,
дай віри, щоб життя усе прожити.
Для хліба народився колосок,
а я в добрі й любові хочу жити…
Навчально-виховний комплекс №10 складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного. Створення у закладі максимально сприятливих умов для фізичного, інтелектуального та емоційного розвитку як дітей дошкільного підрозділу, так і учнів початкової ланки.
13 Березня 1991 року наш заклад відкрито як дитячий садок, а з 2 вересня 2002 року згідно рішення Кузнецовської міської ради він був реорганізований в навчально-виховний комплекс “дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня №10.
Перші вчителі – Галина Миколаївна Захарчук та Тетяна Петрівна Гангалова зуміли відкрити перед маленькими першокласниками чудовий і неповторний світ шкільного життя.
Педагогічний колектив дошкільного підрозділу сьогодні працює за різними методиками та програмами.
Талановитих і творчо обдарованих дітей нашого закладу майже щорічно можна побачити призерами міських та обласних олімпіадах.
Праця – найкращий шлях, щоб любити життя.
На педагогічній ниві НВК працює 51 чоловік, з них:
- “спеціаліст вищої категорії” – 17 педагогів;
- “спеціаліст І категорії” – 9 педагогів;
- “спеціаліст II категорії” 3 педагоги;
- “спеціаліст” – 20 педагогів.
Мають педагогічне звання «вчитель– методист» – 2 педагоги,«вихователь – методист» – 9 педагогів, “старший вчитель” – 6 педагогів.
Нагороджені Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України – 3 педагоги.
Навчально-виховний комплекс № 10 тісно співпрацює з:
- Незалежним науково-методичним центром “Розвивальне навчання”, м.Харків;
- Центром психології і методики розвивального навчання. м.Харків;
- Українським освітнім Монтессорі-центром, м. Київ;
- Кафедрою педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету;
- Навчально-виховним комплексом “Гармонія”. м.Одеса;
- Заклад є членом Всеукраїнської асоціації Монтессорі–учителів.
Всі ланки освітньо-виховної роботи в НВК №10 пов’язані тісним “ланцюжком” перспективності та наступності. Між дошкільною та шкільною ланкою існує тісна співпраця. А перспектива – продовження навчання учнів з 5-го класу у Вараській гімназії.
Укладена Угода про співпрацю з Кузнецовською гімназією (жовтень 2003рік)
Для задоволення освітніх потреб учнів 1-4 класів у закладі працюють такі гуртки:
– «Імпульс» ( фізкультурно-оздоровчий ) ;
– “Паперове диво” (паперопластика);
– «Веселі нотки» ( вокальний ).
ОСНОВНІ АСПЕКТИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В НВК № 10
-Відповідність освіти вимогам часу.
-Навчально-виховний процес забезпечує високий рівень особистісного розвитку.
-Відповідність навчальних досягнень наших вихованців державним освітнім стандартам.
-Позитивна мотивація навчання, готовність до пізнавальної діяльності.
-Реалізація оздоровчої функції освіти, уникнення негативних наслідків.
-Динаміка індивідуальних досягнень у самовиз-наченні, саморозвитку, самореалізації.
-Готовність керівних і педагогічних кадрів до інноваційних процесів.
Основні напрями діяльності
Організація навчально-виховного процесу в НВК № 10 реалізується через:
- Забезпечення виконання навчальних планів і державних програм для загальноосвітніх закладів І ступеня та Базового компоненту дошкільної освіти для дошкільних груп.
- Впровадження системи розвивального навчання. Позакласна робота з учнями НВК № 10 організована на виконання Програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки .
- Забезпечення корекційної роботи щодо мовного розвитку дітей дошкільного віку
- Впровадження системи італійського педагога Марії Монтессорі у дошкільних групах для гармонійного розвитку особистості та прояву за допомогою спеціальних дидактичних матеріалів, які дозволяють розвивати пізнавальний інтерес до навколишньої дійсності, знаходити та виправляти власні помилки.
- Заклад працює за пізнавально-гуманітарним пріоритетним напрямом.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА
БАЗА ЗАКЛАДУ:
- музичний зал
- спортивний зал
- педагогічний кабінет
- медичний кабінет
- психологічний кабінет
- навчальні класи
- навчальні групи
ТРАДИЦІЇ ТА ЗДОБУТКИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ
- Щорічно педагогічний колектив приймає участь у міському фестивалі колядників і щедрувальників. Зайняли у 2008 році ІІІ місце.
- Триразовою переможницею щорічного міського конкурсу «Ну-мо, дівчата!» стала капітан команди – вихователь Сергійчук Л.Д.
- В 2006 році педагогічний колектив виборов кубок у спортивних змаганнях з волейболу серед закладів освіти міста.
- В 2010 році вихователь Веремчук Валентина Іларіонівна зайняла ІІІ місце у Всеукраїнському педагогічному конкурсі «Працьовиті рученята в доньки, сина, мами й тата».
- В 2010 році вихователь Сільман Н. Є. зайняла І місце у Ярмарці педагогічних ідей та технологій в дошкільних навчальних закладах міста.
- В 2012 році керівник музичний Найдич Валентина Миколаївна переможець міського конкурсу «Вихователь року-2012» у номінації Музичний керівник».
УСПІХИ ВИХОВАНЦІВ:
2006 рік
Горайчук Юлія – 3-А(вчитель Ясинська Л.М.)
-І місце в ІІ міському етапі Міжнародного конкурсу знавців з української мови імені П. Яцика .
-ІІІ місце в ІІІ обласному етапі Міжнародного конкурсу знавців з української мови імені П. Яцика.
2007 рік
Горайчук Юлія – 4-А клас (вчитель Ясинська Л.М.)
- І місце в ІІ міському етапі Міжнародного конкурсу знавців з української мови імені П. Яцика
– ІІ місце в ІІІ обласному етапі Міжнародного конкурсу знавців з української мови імені
Тхоржевська Поліна – 3-Б клас (вчитель Харечко Н.П.)
І місце в ІІ міському етапі олімпіади «Юне обдарування» з природознавства .
2008 рік
Рижа Вікторія – 4-Б клас (вчитель Харечко Н.П.)
- І місце в ІІ міському етапі олімпіади «Юне обдарування» з математики.
Грицюк Роман – 4-А клас (вчитель Кушнерук О.М.)
Тхоржевська Поліна – 4-Б клас (вчитель Харечко Н.П.)
ІІ місце в ІІ міському етапі олімпіади «Юне обдарування» з природознавства – Яцишин Олександр – 4-Б клас (вчитель Харечко Н.П.)
ІІІ місце в ІІ міському етапі олімпіади «Юне обдарування» з української мови – Рижа Вікторія – 4-Б клас (вчитель Харечко Н.П.)
ІІІ місце в обласному етапі олімпіади серед класів, які навчаються за розвивальною системою – збірна 4-х класів: Грицюк Роман, Рижа Вікторія, Яцишин Олександр (вчителі: Кушнерук О.М., Харечко Н.П.)
І місце з української мови на ІІІ Інтелектуаль-ному марафоні, присвяченому 50-річному юві-лею розвивального навчання в м. Одеса – Тхоржевська Поліна (вчитель Харечко Н.П.)
І та ІІ місце в груповому турнірі з української мови на ІІІ Інтелектуальному марафоні, при-свяченому 50-річному ювілею розвивального навчання в м. Одеса – збірна 4-х класів: Грицюк Роман (вчитель Кушнерук О.М.), Смиковська Вікторія, Яцишин Олександр, Сидоренко Микита, Тхоржевська Поліна (вчитель Харечко Н.П.)
ІІ місце з української мови на ІІІ Інтелекту-альному марафоні, присвяченому 50-річчю розвивального навчання в м. Одеса – Яцишин Олександр (вчитель Харечко Н.П.)
ІІІ місце з української мови на ІІІ Інтелекту-альному марафоні, присвяченому 50-річчю розвивального навчання в м. Одеса – Смиковська Вікторія (вчитель Харечко Н.П.)
І місце в індивідуальному та ІІ місце в групо-вому турнірі з української мови на ІІІ Інтелек-туальному марафоні, присвяченому 50-річчю розвивального навчання в м. Одеса – Зайчик Єлизавета (вчитель Захарчук Г.М.)
ІІІ місце з математики на ІІІ Інтелектуальному марафоні, присвяченому 50-річчю розвивального навчання в м. Одеса – Яцишин Олександр (вчитель Харечко Н.П.).
2009 рік
І місце в ІІ міському етапі Міжнародного конкурсу знавців з української мови імені П. Яцика – Саковець Влада – 4-А клас (вчитель Буцмай Л.Ф.)
ІІ місце в ІІ міському етапі олімпіади «Юне обдарування» з природознавства – Горайчук Іванна – 4-А клас (вчитель Буцмай Л.Ф.)
Мені нагадують людські серця
крихке тоненьке серце олівця,
Зламати – легко, загострити – тяжко,
Списати неможливо до кінця.
Саме такі серця у наших працівників .
Кожен керівник прагнув створити атмосферу емоційного і психологічного комфорту: затишок, доброзичливе ставлення не тільки з вихованцями та їх батьками, але і тактовне відношення серед співробітників. Тому відмінною рисою закладу на протязі всієї історії стала кадрова стабільність.
Найстарші співробітники дитячого садка: Веремчук В. І., Логацька З.І. Вітковська І. Б., Перець І. П., Гнилюх Л. М., Ладецька Г. В., Гутнік О. М. Пропрацювали вони з дошкільниками не один десяток років і заслужили подячні слова від батьків та вихованців. Доброю традицією стало те, що випускниками нашого дитячого садка стали цілі родини, діти перших випускників зараз відвідують наш заклад.
МИ ПРАГНЕМО СТВОРИТИ ЯКНАЙКРАЩІ УМОВИ ДЛЯ САМОРОЗВИТКУ ПЕДАГОГІВ І ДІТЕЙ , ОСКІЛЬКИ САМОРОЗВИТОК РОЗГЛЯДАЄМО ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНУ ЗДІБНІСТЬ ЛЮДИНИ